Inici » Autor del mes, Novetat, Poesia

Autor del mes: Pablo Neruda (3ª part)

22 març 2012 Sense Comentaris

L’any 1943 retorna a Xile, on formà part del Partit Comunista i dos anys més tard va ser elegit senador de la República. Es va haver d’exiliar a Europa del 1949 al 1952. Durant aquest període va escriure Las uvas y el viento, que s’ha considerat el seu diari de l’exili.

L’octubre del 1971 fou guardonat amb el Premi Nobel de Literatura.

Pablo Neruda mor el 23 de setembre de 1973 a de Santiago de Xile. L’any 1974 va tenir lloc la publicació pòstuma de les seves memòries Confieso que he vivido.

Nicanor Parra sobre la poesia de Pablo Neruda

“…Tanto por la cantidad abrumadora como por la calidad insuperable, la obra realizada por Neruda desde Crepusculario (1923) hasta los Cantos Ceremoniales (1961) en un proceso permanente de expansión y desarrollo, que va desde el poema nostálgico, personal e íntimo según los cánones de la poesía chilena del primer cuarto de siglo, al arrebato convulsivo del Hondero Entusiasta para tomar la forma de lamento fúnebre de proyecciones metafísicas incalculables en Residencia en la Tierra, puede ser calificada de titánica, sin peligro de caer en exageración.”

Deixa el teu comentari!

Afegeix el teu comentari, o bé afegeix links des del teu lloc web. També et pots subscriure als comentaris a partir de l'RSS.