La Biblioteca El Carmel-Juan Marsé recomana llegir….La secta del fin del siglo
La secta del fin de siglo/ Gabriel Albendea. Madrid: Mandala, 2011
Gabriel Albendea és un escriptor i Catedràtic de Filosofia. És autor d’obres de poesía, assaig i novel·la i articles periodistics. Actualment escriu al diari digital El Imparcial.
La novel·la comença quan després d’una trobada entre uns estudiants i unes noies, un d’ells Raul Bosch té un somni estrany en el qual surten els seus amics i coneguts. Per interpretar el somni es posa en contacte amb el seu amic Braulio, que li presentarà al peculiar profesor Arnoldo Pacheco, que els proposa crear una secta per investigar que hi ha darrera del somni i reunir a tots els que hi han sortit.Es tracta d’un llibre que ens alerta sobre els perills de les sectes, en el qual l’autor demostra els seus coneixements en pintura i història
La historia se situa a finals del Franquisme i el protagonisme de Barcelona es centra en el Districte de Ciutat Vella, encara que surten els Districtes de Sants-Montjuïc, Gràcia i Eixample.
Finalment, us oferim un fragment del llibre:
“Trató de mirar su ciudad con ojos nuevos-el Barrio Gótico, la Sagrada Familia, el Ensanche, El Parque Güell, la Ciudadela, Las Ramblas-, pero le fue imposible. Un viaje esporádico fuera de ella podía ser una novedad reconfortante, pero un viaje por tiempo indefinido le producía una sensación de terrible desarraigo. Las lágrimas asomaban con facilidad en esas despedidas interminables desde la ventanilla de cualquier tren. Ya sabía que sólo había un lugar para el hombre, que podía adquirir apariencias diversas. El único hogar al que no podía volverse, el único viaje prohibido, imposible. Todas las demás salidas eran interminables aproximaciones fracasadas al hogar originario. Porque también era el lugar de la separación abrupta. Ahora hubiera deseado construir su propia historia , llevarla a la pureza y estampar el sello de la eternidad en el tiempo. Pero ya era demasiado tarde. Ya no era posible que aquellas sensaciones inertes que le asediaban se presentaran en un instante como el vehículo de una revelación viviente.”
Deixa el teu comentari!