Cicle novel·les i novel·listes de la Primera Guerra Mundial: Adiós a las armas
Adiós a las armas
d’Ernest Hemingway
Barcelona : Lumen, 2103. Demaneu la reserva d’aquest document
SINOPSI. El tinent americà Frederic Henry, conductor d’ambulàncies al front italià durant la Primera Guerra Mundial, poc abans de conèixer a Catherine Barkley, una bonica infermera anglesa. Però els passen i el que semblava un joc es converteix en una passió intensa, al mateix temps que la guerra ho enrasa tot i els homes desfileven sota la pluja, esgotats i famèlics, sense pensar més que en fugir de la mort.
Novel·la inspirada en pròpies vivències de l’autor, que durant el conflicte de la Primera Guerra Mundial va ser ferit en una cama i ingressat a un hospital italià. Aquest llibre és un clàssic de la literatura universal i uns dels millors retrats de la voluntat humana, aquella guspira de tossuda emoció que demana i troba tendressa en llocs on ningú es molestaria trobarla.
Hemingway va tenir serioses dificultats per escriure al final de la novel·la i, segons va confessar a The Paris Review, va reescriure les últimes paraules 47 vegades abans de donar-se per satisfet.

cartell de la versió cinematogràfica de la novel·la
Deixa el teu comentari!