Inici » Biblioteca El Carmel-Juan Marsé, Etapes, Itineraris literaris

Al margen: Etapa 16

7 juliol 2009 Sense Comentaris

Darrera etapa d’aquest segon llibre, Sigismond al vespre abandona Barcelona tot remuntant amb cotxe per la Rambla. Però abans de marxar veu El drac de la cantonada era una forma de cridar l’atenció als clients de principis del segle passat per a anunciar una tenda de paraigues situada a les Rambles.

Drac de les Rambles

Drac de les Rambles

pàg. 198

Sigismond al vespre abandona Barcelona tot remuntant amb cotxe per la Rambla. En la rambla de San José, en la esquina de una estrecha callejuela, a la derecha, hay una extraña tienda que no es verdaderamente china…un colosal y sinuoso dragón de bronce, que sostiene entre los dientes la cadena de farol, sobresale en el ángulo formado por los muros, .., y la fachada se halla cubierta de motivos en forma de abanicos y sombrillas.

pàg. 245

Los vendedores de la rambla de San José han cerrado sus kioscos y vaciados sus bancos; los sudarios de lona gris que cubren algunos escaparates emplazados al aire libre dan la impresión de esconder debajo estatuas gigantes. Mañana, los carniceros, los vendedores de pollos y de pescados, de verduras y de frutas, y las incitantes herboristas estarán en su puesto en el mercado. Mañana…


Mostra Al Margen – Setzena Parada en un mapa més gran

Pieyre de Mandiargues , André. Al margen; prólogo de Joan de Sagarra ; traducción de Ricardo Cano Gaviria, Barcelona: Áltera. 253 p.

Dijous, itinerari complet i informació sobre l’autor.

Deixa el teu comentari!

Afegeix el teu comentari, o bé afegeix links des del teu lloc web. També et pots subscriure als comentaris a partir de l'RSS.