Inici » Biblioteca El Carmel-Juan Marsé, Etapes, Itineraris literaris

Al margen: Etapa 14

29 juny 2009 Sense Comentaris

Avui parlem de tot un símbol de la Barcelona de burgesos i proletaris,de coples i amor a hores. Fundat 1929 per Leopold Gil inicialment com a comidas caseras per treballadors del barri. Entre els plats oferts mai faltava “carn d’olla” i “ escudella”, era la especialitat de la casa que a llavors costava 60 cèntims la ració. A partir de la postguerra va cobrar fama i va arribar a passar molts famosos.

Casa Leopoldo

Casa Leopoldo

Un establecimiento que, a pesar de no ser nada lujoso en su decoración, siempre fue frecuentado por gente adinerada, y cuya fama aún persiste en la actualidad. Eran las contradicciones de cualquier ambiente prostitucional ; porque por encima de todo , el Barrio Chino seguía viviendo de la prostitución.

Paco Villar. Historia y leyenda del Barrio Chino ( Ed. La campana , 1996)

Casa Leopoldo

Casa Leopoldo

Pàg. 82

‘Una vez en la calle, Juanita camina a su lado dándole la mano, y parece contenta y orgullosa. Entonces él le pregunta si quiere venir a comer. << ¿Comer?>> claro que sí. Pasan , pues, ante el bar Pigalle sin detenerse y toman, a la derecha, por la calle San Olegario, pues Sigismond ha decidido llevar a la puta a Casa Leopoldo, que se encuentra tan sólo a unos pasos de allí.’


Mostra Al Margen – Catorzena Parada en un mapa més gran

Pieyre de Mandiargues , André. Al margen; prólogo de Joan de Sagarra ; traducción de Ricardo Cano Gaviria, Barcelona: Áltera. 253 p.

Deixa el teu comentari!

Afegeix el teu comentari, o bé afegeix links des del teu lloc web. També et pots subscriure als comentaris a partir de l'RSS.