Inici » Biblioteca El Carmel-Juan Marsé, Destacat, Espai Barcelona, General, Novetat

La Biblioteca El Carmel-Juan Marsé recomana… La Barcelona subterránea

23 juliol 2018 Sense Comentaris

La Barcelona subterránea/Mireia Valls. Barcelona: Editorial Mediterránea, 2013

Mireia Valls és directora del Centre d’Estudis de Simbologia de Barcelona i ha escrit en solitari els llibres: Mujeres Herméticas. Voces de la sabiduría en Occidente (2007), Viaje en pos de un destino (2009), Islas Simbólicas: Montjuïc, Mallorca, Buda (2009) i La Barcelona subterrània (2013). Juntament amb Federico González Frías ha escrit els llibres Presencia viva de la Cábala (2006), La Cábala del Renacimiento. Nuevas aperturas (2007) i Presencia viva de la Cábala II.La Cábala cristiana (2013). També ha col·laborat en l’escriptura dels llibres Hermes y Barcelona (2004) i Festival de Monólogos (2010).
La Barcelona subterrània és un llibre resultat de les investigacions de l’autora amb la col·laboració del grup teatral La Colegiata. Des de la primavera del any 2010 fins a l’estiu del 2011 han fet una sèrie de visites per estudiar el subsòl de Barcelona que inclouen coves, grutes, refugis de la Guerra Civil, parades de metro fantasma i baixos d’edificis. Al llibre es narren les investigacions de l’autora i es relacionen amb la Simbologia, influenciades per llibre del escriptor Federico González Frías Defensa de Montjuïc per les dones de Barcelona.
Finalment, us oferim un fragment del llibre:

“ La Creueta del Coll esconde en su falda varias entradas secretas, que no sabemos si son de mina o de refugios. Al lado del acceso al parque público hay como unas puertas y ventanas selladas con el famoso trencadís, en este caso muy modesto, nada comparado con las bellezas del parque Güell, y que un anciano sentado en sus proximidades nos contó que eran pequeñas Cuevas que arreglaba un señor hace muchos años;y un buen día las tapió y se murió, y nadie las ha vuelto a abrir.
Cerca de la entrada del jardín se encuentra nada menos que la finca del doctor Salvador Sansalvador, que por supuesto, estamos muy interesadas en visitar desde que el bibliotecario del MUHBA nos habló de ella. ¡Cómo vamos a dejar pasar la oportunidad de conocer el manantial de Agua Radial!”

 

BcnSubterranea

Deixa el teu comentari!

Afegeix el teu comentari, o bé afegeix links des del teu lloc web. També et pots subscriure als comentaris a partir de l'RSS.