Inici » Activitats, Biblioteca Guinardó-Mercè Rodoreda, General, Novetat, Novetats bibliogràfiques, Poesia

“Los primeros ángeles”, de Mateo Rello

26 octubre 2017 Sense Comentaris

Dimarts vinent el poeta Mateo Rello presentarà el seu darrer poemari, Los primeros ángeles (La Garúa, 2017),  a la Biblioteca Guinardó-Mercè Rodoreda, un espai que ja l’ha vist compartir lectures i poemes tot recitant-los o presentant una revista excel·lent, de la que n’és l’editor: Caravansari.

El juliol passat, la revista Quimera va publicar una entrevista que li va fer Sergio Gaspar, poeta i ànima de l’editorial DVD. Una de les preguntes de Gaspar fa referència a la gènesi del llibre. Esperem que la resposta de Mateo Rello us animi a passar-vos per la biblioteca, escoltar-lo, i llegir també l’entrevista sencera.

Este poemario nace de la visceral imposibilidad de entender o asumir la muerte, la de un ser querido, la propia, tancto como el mismísimo concepto de extinción personal. No por nada se dice de algo que es irreparable; ni duelo, ni hostias. Aunque mi ritmo de producción siempre ha sido lento, en este caso los poemas empezaron a rondarme en 2005, con el diagnóstico de la enfermedad que mató a Pilar, y no los terminé hasta finales de 2016. Es curioso: durante los primeros años, no daba con el tono, era todo congestión y ofuscación; un tiempo después, visitando la iglesia de su pueblo, Andaluz (Soria), miraba los angelotes barrocos del altar y, al reparar enque eran los que veía mi madre en su infancia, tuve claro que ese sería el hilo del libro, no sólo sugiriendo un orden narrativo y biográfico, sino por las implicaciones en cuanto a la memoria: la pequeña fortaleza que quiere resistir la embestida del tiempo para descubrir hasta qué punto es tiempo ella misma, pero tiempo paradójicamente cargado de circunstancialidad, manchado de tierra (no ligado a una patria, que es un concepto que aborrezco) y requerido finalmente por ella.

 

Podeu llegir l’entrevista sencera al núm. 404 (julio-agosto) de Quimera: revista de literatura.

Mateo Rello presentarà Los primeros ángeles acompanyat de membres del Grupo de Teatro Lauta.

L’acte tindrà lloc a la sala d’actes de la biblioteca, dimarts 31 d’octubre, a les 19h.

Deixa el teu comentari!

Afegeix el teu comentari, o bé afegeix links des del teu lloc web. També et pots subscriure als comentaris a partir de l'RSS.