Inici » Biblioteca El Carmel-Juan Marsé, Itineraris literaris

Últimas tardes con Teresa: Etapa 9. Segona part

25 març 2009 Sense Comentaris

El Pare Jacint Alegre Pujals va néixer a Terrassa l’any 1874. Durant tota la seva vida va ajudar a pobres i persones desfavorides als hospitals de Barcelona.

Va conèixer l’obra de San José Benito Cottolego a Turí. A partir d’aquí va treballar per la creació del Cottolengo Pare Alegre, encarà que no el veure acabar. A la seva pàgina web podem trobar més informació a la seva web:

“El Cottolengo del Padre Alegre, es una forma de vivir y de ver en cristiano la vida. Su misión, como la de otras instituciones de la Iglesia, es la de ser testigos del amor de Dios presente en el mundo. El Cottolengo es una familia.
Muchas veces nos preguntan qué requisitos ha de tener una persona para ser aceptada en nuestra familia. La dos condiciones son que la enfermedad que tenga sea incurable y que sean pobres, que por sus posibilidades económicas no puedan ser atendidos en otros centros.
Cada enfermo en nuestra casa es diferente y con una personalidad marcada. Personas felices que nos enseñan a valorar lo que tenemos y que nos muestran que por encima del tener o el poder está el ser.”

Deixem algunes imatges del Cottolengo:

Entrada al Cottolengo
Entrada al Cottolengo

Deixa el teu comentari!

Afegeix el teu comentari, o bé afegeix links des del teu lloc web. També et pots subscriure als comentaris a partir de l'RSS.